Kouluttaja
handledande lärare
ped.mag., speciallärare, specialklasslärare, magister i synpedagogik och synnedsättning
Misa har en lång erfarenhet av barn, unga och vuxna med synnedsättning och syn i kombination med neurologiska skador. Hon kan kartlägga stöda och erbjuda synterapi med inriktning att stärka ögonmotoriken. Misa är insatt i de pedagogiska processerna som hör till skolgång och stöd i lärande med tanke på en synnedsättning. Misa är även insatt i metoder för förebyggande och bemötande av utmanande beteende.
- synnedsättning
- syn och neurologi
- synhjälpmedel
- synterapi för att stärka ögonmotoriken
- syn och läsning
- utmanande beteende
Kouluttaja
Sosiaalityöntekijä (VTM), sosionomi (AMK), neuropsykiatrinen valmentaja, aineopettaja (HI, SA) ja sote ala
Maarit on neuropsykiatrinen valmentaja ja hänellä on asiantuntemusta mm. haasteelliseksi koettuun käytökseen, ennaltaehkäisyyn ja kohtaamiseen. Hän toteuttaa monialaista oppilashuoltotyötä kouluarjessa ja pystyy kertomaan myös perhe- ja verkostotyöstä, sen toteutustavoista ja hyvistä käytänteistä.
- haasteelliseksi koetun käytöksen ennaltaehkäisy ja kohtaaminen
- koulun toimintakulttuuri ja tukitoimet
- perhe- ja verkostotyö
- Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat
- moniammatillinen verkostotyö
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisopettaja, luokanopettaja
Sari on toteuttanut työssään useita vuosia yhteisopettajuutta ja pystyy käytännönläheisesti avaamaan opettajien osaamiset yhdistävän mallin hyödyt ja haasteet niin opettajan kuin oppilaan kannalta. Hän on taitava kertomaan joustavista tuen muotojen käytänteistä sekä hyvinvointitaitojen opettamisesta, jotka luovat perustan kukoistavalle koululle.
- hyvinvointitaidot
- yhteisopettajuus ja tiimityöskentely
- eriyttäminen ja joustavat opetusjärjestelyt
- haastava käyttäytyminen
- kouluakäymättömyys
Työnohjaaja
ohjauspalvelupäällikkö, erityisluokanopettaja, Valteri Ruskis, Helsinki
Olen kasvatustieteen maisteri ja erityisluokanopettaja. Olen työskennellyt kasvatus- ja opetusalalla erilaisissa tehtävissä yli 20 vuotta. Olen toiminut Oppimis- ja ohjauskeskus Valterissa, Ruskiksen toimipisteessä, ohjaavana opettajana ja nyt ohjauspalvelupäällikkönä.
Valmistun ratkaisukeskeiseksi työnohjaajaksi Helsingin psykoterapiainstituutista (HPI) 2017. Ratkaisukeskeisellä työotteella työyhteisöt sekä yksilöt saavat uusia oivalluksia ja toimivia työtapoja. Toiminnan keskiössä on omien keinojen ja työtapojen kehittäminen, jotta voimia, luovuutta ja ajattelua vapautuu työhön ja sen rajojen tunnistamiseen. Vahvuusalueitani työnohjausprosessissa ovat kehittyvät vuorovaikutus-, tiimityötaidot, ajanhallinta- ja priorisointivalmiudet sekä perustehtävätietoisuus.