Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, varhaiserityisopettaja, erityisluokanopettaja, kognitiivinen psykoterapeutti (koulutuksessa)
Sannan toimintatapa perustuu vahvuusperusteiseen ajattelumalliin, positiiviseen pedagogiikkaan ja voimavaralähtöiseen lähestymistapaan sekä ratkaisukeskeisiin käytännön menetelmiin. Sannalla on kokemusta varhaiskasvatuksen kentällä sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta. Yläkouluikäisten parissa Sanna on opettanut ja ohjannut nuoria, joilla on kielellisiä-, tarkkavaisuus- ja toiminnanohjauksen sekä käytöksen haasteita. Sanna omaa kokemusta ratkaisujen löytämisestä kouluakäymättömyyteen, tunne- ja mielialahaasteisiin ja hyvinvointitaitojen vahvistamiseen.
- kasvun ja oppimisen tuki varhaiskasvatuksessa
- oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen perusopetuksessa
- psyykkisesti oireileva oppilas ja kouluakäymättömyys
- hyvinvointi ja tunnetaidot
Kouluttaja
Socionom (YH), Lösningsinriktad neuropsykiatrisk coach
Jenny har arbetat med barn och unga i olika åldrar inom såväl barnskyddet som skolvärlden. Jenny betonar ett anknytningsfokuserat, barncentrerat och lågaffektivt arbetssätt. Hennes särskilda intresseområde är att hitta olika lösningar för att anpassa lärmiljön så att man tillgodoser allas behov. Jenny lägger stor vikt på att förmedla vilken resurs bemötande är för relationsbyggande och en fungerande vardag.
- Npf
- Sociala färdigheter och kommunikation
- Barn som reagerar med beteende
- Sektorsövergripande arbete
Kouluttaja
ohjaava opettaja, varhaiskasvatuksen opettaja, KM, luokanopettaja, erityisopettaja
Mari on kehittänyt aktiivisesti oppimisen tukea ja sen järjestämistä, opiskeluhuoltoa ja monialaista yhteistyötä. Hänellä on vankka kokemus työskentelystä haastavan käytöksen, tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen pulmien kanssa. Marilta löytyy erityisosaamista varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksessa sekä lukion erityisopetuksessa toimimisessa.
- oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen ja normit
- koulun inklusiivisen toimintakulttuurin kehittäminen, tiimityö
- oppilas- ja opiskeluhuolto sekä monialainen yhteistyö
- haastava käyttäytyminen ja kouluakäymättömyys
- perhe ja verkostotyö
mm. Pirkanmaa, Kanta-Häme ja Etelä-Pohjanmaa
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, varhaiskasvatuksen opettaja
Riina on työskennellyt pitkään erityisluokanopettajana. Hänellä on kokemusta myös varhaiskasvatuksenopettajan ja luokanopettajan töistä. Hänen erityisiä osaamisalueitaan ovat kontaktin ja vuorovaikutuksen rakentamiseen, kielen kehitykseen, tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen tukemiseen sekä haastavaan käytökseen liittyvät asiat. Myös monikielisyys ja -kulttuurisuus ovat Riinan kiinnostuksen kohteita. Toimintakulttuuri ja sen kehittäminen, yhdenvertaisuus sekä yhtenäinen opinpolku varhaiskasvatuksesta perusopetukseen ja toiselle asteelle ja sinne rakennettu saumaton oppimisen tuki ovat Riinalle tärkeitä asioita.
- varhaiskasvatus ja esiopetus
- kontakti, vuorovaikutus, kieli
- monikielisyys ja -kulttuurisuus
- yhteisopettajuus ja tiimityö
- lasten ja perheiden kohtaaminen ja tukeminen
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisopettaja, varhaiskasvatuksen opettaja
Jaanalla on kokemusta varhaiskasvatuksessa, sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta. Vahvinta osaamisaluetta ovat varhaiskasvatus sekä esi-ja alkuopetus. Jaanalla löytyy osaamista mm. autismikirjon, kehitysvammaisten ja monitarpeisten oppilaiden opettamisesta. Jaana on varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa opettanut lapsia, joilla on kielen, tarkkaavuuden, toiminnanohjauksen ja käytöksen haasteita.
- kasvun ja oppimisen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa
- tarkkaavuuteen ja toiminnanohjaukseen liittyvät opetusjärjestelyt ja menetelmät
- eriyttäminen ja joustavat opetusjärjestelyt
- laaja-alaiset kehityksen viiveet ja niihin liittyvät opetusjärjestelyt ja menetelmät
Kouluttaja
toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija, johtamisen erikoisammattitutkinto
Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa kolmiportaisen tuen järjestämisen asioissa. Mirjamia kiinnostavat lasten ja nuorten sekä perheiden osallisuuden lisääminen, oppilaslähtöisten tukitoimien järjestäminen, sekä psyykkisen ympäristön vaikutus kouluissa oppilaiden hyvinvointiin ja oppimiseen.
- psyykkiset – ja käyttäytymisen haasteet
- tukitoimet päiväkoti ja kouluarjessa
- päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
- perhe- ja verkostotyö
- Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat