Kouluttaja

handledande lärare

Mina intresseområden är neuropsykiatriska funktionsvariationer och stödande av funktionsförmågan med hjälp av metoder, anpassningar, hjälpmedel och teknologi. Jag brinner för varje elevs rätt att känna sig delaktig, sedd och hörd i sin vardag, så kommunikation i dess olika former är ett tema jag gärna behandlar. Delaktighet förutsätter även en lämplig lärmiljö, där man satsar på att tillgänglighet genom att skapa sätt att förhindra eller minska påverkan från olika hinder.

ohjaava opettaja

Minun osaamisalueeni ovat neuromoninaisuus ja toimintakyvyn tukeminen hyödyntäen eri menetelmiä, mukauttamisia, apuvälineitä ja teknologiaa. Pidän erittäin tärkeänä jokaisen oppilaan oikeutta tuntea itsensä osalliseksi, kuulluksi ja nähdyksi arjessaan, joten kommunikaatio kaikissa muodoissaan on aihepiiri, jota mielelläni käsittelen. Osallisuus edellyttää myös sopivaa oppimisympäristöä, jossa panostetaan saavutettavuuteen luomalla ratkaisuja, joilla estää tai vähentää erilaisten esteiden vaikutusta.

Kouluttaja

Handledande habiliterare, Socionom (YH), Lösningsinriktad neuropsykiatrisk coach

Jenny har arbetat med barn och unga i olika åldrar inom såväl barnskyddet som skolvärlden. Jenny betonar ett anknytningsfokuserat, barncentrerat och lågaffektivt arbetssätt. Hennes särskilda intresseområde är att hitta olika lösningar för att anpassa lärmiljön så att man tillgodoser allas behov. Jenny lägger stor vikt på att förmedla vilken resurs bemötande är för relationsbyggande och en fungerande vardag.

  • Npf
  • Sociala färdigheter och kommunikation
  • Barn som reagerar med beteende
  • Sektorsövergripande arbete

Kouluttaja

Johannalla on pitkä kokemus opiskeluhuollon psykologin tehtävistä kunnallisella kentällä. Valterissa hän työskentelee myös viittovien oppilaiden kanssa. Johannalla on kokemusta kuulovammaisten lasten ja nuorten toimintakyvyn arvioinnista sekä psykologisten tutkimusmenetelmien mukauttamisesta niihin tilanteisiin, joissa tavanomaiset menetelmät eivät ole tarkoituksenmukaisia.

Hän tekee psykologin tutkimuksia ja konsultoi erilaisissa oppimisvaikeuksissa, opiskeluhuoltoon liittyvissä kysymyksissä sekä lasten kehitykseen ja kasvatukseen liittyvissä kysymyksissä.

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, luokanopettaja, varhaiskasvatuksen erityisopettaja, väitöskirjatutkija TUNI

Marin osaamisalueita ovat tuen rakenteiden kehittäminen, inklusiivisen toimintakulttuurin vahvistaminen sekä monialainen verkostotyö. Hän on valmistautunut kehittämään ratkaisuja, jotka tukevat lasten ja nuorten oppimista ja hyvinvointia uudistuvassa varhaiskasvatuksen ja koulun ympäristöissä. Marilla on kokemusta varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksessa, lukion erityisopetuksessa sekä hallinnon tehtävissä toimimisesta.

• Tuen uudistus ja kolmitasoinen tuki
• inklusiivisen toimintakulttuurin kehittäminen, tiimityö
• Tuen tarpeen arviointi ja konsultoiva työote
• monialainen verkostotyö

mm. Pirkanmaa, Kanta-Häme ja Etelä-Pohjanmaa

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, varhaiskasvatuksen opettaja

Riina on työskennellyt opettajana varhaiskasvatuksessa, esiopetuksessa ja perusopetuksessa. Hänen erityisiä kiinnostuksenkohteitaan ovat monialainen lapsuuden ja nuoruuden rakentaminen, vanhemmuuden tuki, kontaktin ja vuorovaikutuksen rakentaminen, kielen kehityksen, tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen tukeminen sekä haastavaan käytökseen liittyvät asiat. Riina intoutuu keskustelemaan, ideoimaan ja kehittämään myös silloin, kun puhutaan monikielisyydestä ja -kulttuurisuudesta, toimintakulttuurista ja sen kehittämisestä, yhdenvertaisuudesta sekä saumattomasta oppimisen tuesta.

  • varhaiskasvatus ja esiopetus
  • kontakti, vuorovaikutus, kieli
  • monikielisyys ja -kulttuurisuus
  • yhteisopettajuus ja tiimityö
  • lasten ja perheiden kohtaaminen ja tukeminen

Kouluttaja

ohjaava kuntouttaja, toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija

Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa. Mirjamille on tärkeää, että lapsen, nuoren ja perheen ääni tulee kuulluksi yhteisessä työskentelyssä.  Mirjami työssä keskeisiä teemoja ovat arjessa toimivien tukitoimien järjestäminen, psyykkisen ympäristön vaikutus oppimiseen ja lähiaikuisten yhteistyön vahvistaminen.

  • psyykkiset ja käyttäytymisen haasteet
  • tukitoimet päiväkoti- ja kouluarjessa
  • päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
  • perhe- ja verkostotyö

Kouluttaja

konsultoiva ohjaaja, fysioterapeutti, erityisuinninkouluttaja (SUH), neuropsykiatrinen valmentaja

Henni on asiantunteva allasterapian ja soveltavan liikunnan ammattilainen. Hän hyödyntää päivittäin allasterapiaa lasten ja nuorten kuntoutuksessa sekä kouluttaa fysioterapeutteja. Henni on ollut mukana soveltavan liikunnan hankkeissa ja hänellä on tarjota uudenlaisia ideoita soveltavan liikunnan toteuttamiseen lähikouluissa. 

  • soveltava liikunta 
  • fysioterapia ja allasterapia 
  • apuvälineiden käyttö 
  • liikuntavammat ja motoriikka 
  • neurologiset haasteet ja liikkuminen 

 

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM (erityispedagogiikka), EO, sosionomi (AMK), neuropsykiatrinen valmentaja, kasvatus- ja kuntoutuskoiran ohjaaja

Kukka-Maaria tietää, miten moniammatillisesti suunnitella ja toteuttaa monitarpeisten oppilaiden opetusta. Hän pystyy selkeästi ja käytännönläheisesti avaamaan myös sitä, miten järjestää toiminta-alueittainen opetus. Myönteisen käyttäytymisen tukemisen tavat ovat Kukka-Maarian kouluarjessa hyödyntämiä. 

  • toiminta-alueittain järjestettävä opetus 
  • moniammatillisuus 

Kouluttaja

handledande lärare

ped.mag., speciallärare, specialklasslärare, magister i synpedagogik och synnedsättning

Misa har en lång erfarenhet av barn, unga och vuxna med synnedsättning och syn i kombination med neurologiska skador.  Hon kan kartlägga stöda och erbjuda synterapi med inriktning att stärka ögonmotoriken. Misa är insatt i de pedagogiska processerna som hör till skolgång och stöd i lärande med tanke på en synnedsättning. Misa är även insatt i metoder för förebyggande och bemötande av utmanande beteende.

  • synnedsättning
  • syn och neurologi
  • synhjälpmedel
  • synterapi för att stärka ögonmotoriken
  • syn och läsning
  • utmanande beteende