Kouluttaja

Psykologi, PsM

Valterin lisäksi Helillä on työkokemusta erityisten lasten ja nuorten kanssa toimimisesta terveydenhuollon perustasolta erikoissairaanhoitoon. Heli on perehtynyt työssään erityisesti psyykkisiin ja neuropsykiatrisiin häiriöihin sekä kouluakäymättömyyteen, ja hän tuntee keinot, joilla koulupolkua ja -ympäristöä voidaan mukauttaa erilaiset tarpeet, haasteet ja vahvuudet huomioiden.

Helillä on kokemusta lisäksi oppimisvaikeuksien arvioimisesta ja tukemisesta. Työssään Heli tapaa myös sellaisia lapsia, joilla on aisti-, liikunta- tai kehitysvamma.

  • Neuropsykiatriset ja psyykkiset häiriöt
  • Neuropsykologinen osaaminen

Kouluttaja

Sallamarialle moniammatillisen yhteistyön hyödyntäminen psykologin työssä on arkipäivää. Hänen erityisosaamisensa löytyy neuropsykiatrian alalta.

Hän on taitava avaamaan käytännönläheisesti neuropsykiatrisen oppilaan kokemusmaailmaa ja siten auttamaan mm. tukimuotojen suunnittelussa.

Tämän lisäksi Sallamarialla on kokemusta oppimisvaikeuksien arvioinnista ja tukemisesta sekä kehitysvammaisten lasten ja nuorten kanssa työskentelystä.

  • Neuropsykologinen osaaminen
  • Autismikirjo
  • ADHD

Kouluttaja

toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija, johtamisen erikoisammattitutkinto

Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa kolmiportaisen tuen järjestämisen asioissa. Mirjamia kiinnostavat lasten ja nuorten sekä perheiden osallisuuden lisääminen, oppilaslähtöisten tukitoimien järjestäminen, sekä psyykkisen ympäristön vaikutus kouluissa oppilaiden hyvinvointiin ja oppimiseen.

  • psyykkiset – ja käyttäytymisen haasteet
  • tukitoimet päiväkoti ja kouluarjessa
  • päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
  • perhe- ja verkostotyö
  • Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat

Kouluttaja

Sosiaalityöntekijä (VTM), sosionomi (AMK), neuropsykiatrinen valmentaja, aineopettaja (HI, SA) ja sote ala

Maarit on neuropsykiatrinen valmentaja ja hänellä on asiantuntemusta mm. haasteelliseksi koettuun käytökseen, ennaltaehkäisyyn ja kohtaamiseen. Hän toteuttaa monialaista oppilashuoltotyötä kouluarjessa ja pystyy kertomaan myös perhe- ja verkostotyöstä, sen toteutustavoista ja hyvistä käytänteistä.

  • haasteelliseksi koetun käytöksen ennaltaehkäisy ja kohtaaminen
  • koulun toimintakulttuuri ja tukitoimet
  • perhe- ja verkostotyö
  • Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat
  • moniammatillinen verkostotyö