Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, varhaiserityisopettaja, erityisluokanopettaja, kognitiivinen psykoterapeutti (koulutuksessa)

Sannan toimintatapa perustuu vahvuusperusteiseen ajattelumalliin, positiiviseen pedagogiikkaan ja voimavaralähtöiseen lähestymistapaan sekä ratkaisukeskeisiin käytännön menetelmiin. Sannalla on kokemusta varhaiskasvatuksen kentällä sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta. Yläkouluikäisten parissa Sanna on opettanut ja ohjannut nuoria, joilla on kielellisiä-, tarkkavaisuus- ja toiminnanohjauksen sekä käytöksen haasteita. Sanna omaa kokemusta ratkaisujen löytämisestä kouluakäymättömyyteen, tunne- ja mielialahaasteisiin ja hyvinvointitaitojen vahvistamiseen.

  • kasvun ja oppimisen tuki varhaiskasvatuksessa
  • oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen perusopetuksessa
  • psyykkisesti oireileva oppilas ja kouluakäymättömyys
  • hyvinvointi ja tunnetaidot

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisopettaja, varhaiskasvatuksen opettaja

Jaanalla on kokemusta varhaiskasvatuksessa, sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta. Vahvinta osaamisaluetta ovat varhaiskasvatus sekä esi-ja alkuopetus. Jaanalla löytyy osaamista mm. autismikirjon, kehitysvammaisten ja monitarpeisten oppilaiden opettamisesta. Jaana on varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa opettanut lapsia, joilla on kielen, tarkkaavuuden, toiminnanohjauksen ja käytöksen haasteita.

  • kasvun ja oppimisen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa
  • tarkkaavuuteen ja toiminnanohjaukseen liittyvät opetusjärjestelyt ja menetelmät
  • eriyttäminen ja joustavat opetusjärjestelyt
  • laaja-alaiset kehityksen viiveet ja niihin liittyvät opetusjärjestelyt ja menetelmät

 

Kouluttaja

ohjaava opettaja | KT, FL, erityisluokanopettaja, Bliss-kouluttaja

Susannalla on laaja osaaminen ja kokemus puhetta tukevan ja korvaavan kommunikaation (AAC) käytöstä opetuksessa. Hän pystyy avaamaan selkokielen ja selkeän vuorovaikutuksen merkitystä sekä Bliss-kielen käyttöä. 

  • puhetta tukeva ja korvaava kommunikointi (AAC)
  • puhuttu ja kirjoitettu selkokieli, selkeä vuorovaikutus 
  • Bliss-kieli 
  • puhevammaisten lasten lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen 
  • kirjallisuusterapia 

Kouluttaja

konsultoiva ohjaaja, sosiaalikasvattaja, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja 

Riikka osaa hyvin avata autismikirjoon, ADHD/ADD, tarkkaavuuteen ja toiminnanohjaukseen liittyviä haasteita ja menetelmiä. Hän on tottunut kertomaan, miten tukea arjen hallintaa sekä hyödyntää oppimisen tukemisessa mm. strukturointia ja visualisointia. Hän on täydennyskouluttanut koulunkäynninohjaajia. 

  • autismikirjo ja ADHD 
  • haastava käyttäytyminen
  • tarkkaavuus ja toiminnanohjaus 
  • sosiaaliset ja tunnetaidot 
  • ohjaajan ja opettajan tiimityö 

Työnohjaaja

apulaisrehtori, Valteri Tervaväylä, Oulu

Valmistuin työnohjaajaksi Helsingin yliopistosta (Työnohjaus, coaching ja fasilitointi oppimisen tukena –koulutus) keväällä 2016. Koulutukseltani olen luokanopettaja (KM) ja erityisluokanopettaja. Minulla on Kaiku-työhyvinvointikouluttaja- ja JET-koulutukset.

Olen toiminut kaikkiaan 20 vuotta opetusalalla opetus-, kouluttaja- ja esimiestehtävissä. Erilaisista johtamisen tehtävistä minulla on työkokemusta 16 vuotta. Työnohjaajana olen innostunut tukemaan esimiehiä ja työntekijöitä työssään ja kehittymään urallaan. Minulle on tärkeää ihmisten motivoiminen ja tukeminen muuttuvissa työoloissa. Työskentelen sekä yksilöiden, ryhmien että työyhteisöiden kanssa. Uskon, että ”asioilla on tapana järjestyä”.

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KT, erityisopettaja, psykoterapeutti (YET)

Anna-Kaisalla on monipuolista osaamista ja ammattitaitoa autismikirjoon,  ADHD/ADD, tarkkaavuuteen, haastavaan käyttäytymiseen, lasten ja nuorten psyykkiseen hyvinvointiin sekä elämänhallintataitoihin liittyen.  

  • toiminta-alueittain yksilöllistetty opetus 
  • neuropsykiatriset haasteet 

Työnohjaaja

ohjaava opettaja, psykoterapeutti (YET), Valteri Tervaväylä, Oulu

Olen aiemmin toiminut peruskoulussa erityisluokanopettajana sekä ohjaustehtävissä kehitysvamma-alalla. Autismin kirjoon, tarkkaavuuden ja mielenterveyden pulmiin, kehitysvammaisuuteen ja haastavaan käyttäytymiseen liittyvät haasteet sekä työssäjaksaminen ovat ohjaustyöni keskeistä sisältöä.

Olen tehnyt työnohjauksia opetus-, kasvatus- ja sosiaalialalla. Kokemukseni työskentelystä yksilöiden ja erikokoisten ryhmien kanssa lähestyy kahtakymmentä vuotta. Työ lähtee asiakkaiden tarpeista, yhteisestä tavoitteen asettamisesta ja työtapojen sopimisesta.  Tavoitteena on tutkia työtä sekä löytää uusia ratkaisuja, näkökulmia ja voimavaroja arjen työtilanteisiin. Joskus pelkkä pysähtyminen asian äärelle vahvistaa työhyvinvointia. Keskusteluissa ajatuksilla ja tunteilla on mahdollisuus päästä uudella tavalla esiin. Tuloksena voi syntyä käytännön ratkaisuja sekä yleistä voimaantumista.