Kouluttaja
oppilastuen päällikkö | KM, erityisopettaja, sosionomi (ylempi amk)
Anuliisa tietää hyvin kodin ja koulun välisen yhteistyön merkityksen sekä sen erilaiset tehtävät ja muodot. Hän pystyy monipuolisesti avaamaan tapoja, joilla tukea oppilaita ja perhettä arjessa.
- perhe- ja verkostotyö
- neuropsykiatriset haasteet
- haastava käyttäytyminen
- sijoitetut oppilaat
- kouluakäymättömyys
Kouluttaja
psykologi, PsM
Ulla osaa kertoa, mitä tulee huomioida lasten ja nuorten psyykkisen hyvinvoinnin ollessa kyseessä ja miten psykososiaalista kehitystä on hyvä tukea. Hän pystyy myös kertomaan, mitä on hyvä ottaa huomioon, kun lapsella on kuulovamma, kielellinen erityisvaikeus, tarkkaavuuden häiriö tai autismikirjo.
- neuropsykiatriset haasteet
Työnohjaaja
rehtori, Valteri Tervaväylä, Oulu
Olen valmistunut johdon työnohjaajaksi vuonna 2012. Koulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri ja psykiatrian erikoissairaanhoitaja. Olen työskennellyt erilaisissa opetusalan johtamistehtävissä viimeiset 11 vuotta. Sitä ennen olen työskennellyt opettajana ammattikorkeakoulussa ja aikuiskoulutuksen puolella sekä polikliinisessa terapiatyössä.
Olen työnohjannut vuodesta 2012 yksilöitä ja ryhmiä. Työotteeni on aitoon kuulemiseen perustuva ratkaisukeskeisyys.
koulusihteerin tehtävät
Kouluttaja
ohjaava opettaja | KT, FL, erityisluokanopettaja, Bliss-kouluttaja
Susannalla on laaja osaaminen ja kokemus puhetta tukevan ja korvaavan kommunikaation (AAC) käytöstä opetuksessa. Hän pystyy avaamaan selkokielen ja selkeän vuorovaikutuksen merkitystä sekä Bliss-kielen käyttöä.
- puhetta tukeva ja korvaava kommunikointi (AAC)
- puhuttu ja kirjoitettu selkokieli, selkeä vuorovaikutus
- Bliss-kieli
- puhevammaisten lasten lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen
- kirjallisuusterapia
Kouluttaja
konsultoiva ohjaaja, sosiaalikasvattaja, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja
Riikka osaa hyvin avata autismikirjoon, ADHD/ADD, tarkkaavuuteen ja toiminnanohjaukseen liittyviä haasteita ja menetelmiä. Hän on tottunut kertomaan, miten tukea arjen hallintaa sekä hyödyntää oppimisen tukemisessa mm. strukturointia ja visualisointia. Hän on täydennyskouluttanut koulunkäynninohjaajia.
- autismikirjo ja ADHD
- haastava käyttäytyminen
- tarkkaavuus ja toiminnanohjaus
- sosiaaliset ja tunnetaidot
- ohjaajan ja opettajan tiimityö