Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, opinto-ohjaaja, kognitiivisen käyttäytymistieteen psykoterapeutti (valmistuminen lokakuu 2025)

Sanna on toiminut pitkään työelämässä tukea tarvitsevien oppilaiden opettajana ja omaa kokemusta mm. kielellisistä vaikeuksista, psyykkisestä oireilusta ja autismikirjosta.

  • autismikirjo
  • psyykkinen oireilu
  • kielelliset vaikeudet
  • haastava käyttäytyminen
  • kouluakäymättömyys

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, luokanopettaja, viittomakielentulkki

Heljällä on vahvaa kokemusta ja osaamista kuulo- ja kuulonäkövammaisten oppilaiden opetuksesta, kommunikoinnin tukemisesta kouluympäristössä sekä monitarpeisten oppilaiden opetuksen järjestämisestä. Hän pystyy selkeästi avaamaan opetusjärjestelyjä ja –menetelmiä, kun oppilaan koulunkäynnin ja oppimisen tukea suunnitellaan ja toteutetaan.

  • kommunikoinnin tukikeinot kouluarjessa: esimerkiksi viittomat ja kuvat
  • kuulo- ja kuulonäkövamman huomioiminen
  • monitarpeiset oppilaat
  • toiminta-alueittain järjestettävä opetus

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisopettaja, luokanopettaja

Pialla on pitkä käytännön työkokemus ohjaavana opettajana, erityisluokanopettajana, laaja-alaisena erityisopettajana sekä luokanopettajana.

Hänen erityisosaamisalueitaan ovat kielelliset vaikeudet ja kehityksellinen kielihäiriö sekä lukemisen ja kirjoittamisen vaikeudet. Työskentely eri-ikäisten oppilaiden kanssa esi- ja perusopetuksessa on kehittänyt hänen osaamistaan ja asiantuntemustaan asioissa, jotka liittyvät kielellisten vaikeuksien ja lukivaikeuksien arviointiin, oppilaiden tukemiseen ja opettamiseen sekä opetusmateriaaleihin. Kiinnostuksen kohteena ovat myös monikieliset oppilaat.

  • kielelliset vaikeudet / kehityksellinen kielihäiriö
  • lukemisen ja kirjoittamisen erityisvaikeudet
  • kielellisten vaikeuksien ja lukivaikeuksien arviointi
  • monikielisten oppilaiden tukeminen