Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, luokanopettaja
Sarilla on usean vuoden kokemus yhteisopettajuudesta ja hän pystyy käytännönläheisesti avaamaan opettajien osaamiset yhdistävän mallin hyödyt ja haasteet. Sari on perehtynyt tuen uudistukseen ja on taitava kertomaan tuen muotojen käytänteistä sekä hyvinvointitaitojen opettamisesta, jotka luovat perustan hyvinvoivalle koululle. Sari on toiminut työyhteisöissä kehittämistehtävissä ja kouluttanut yhteisöjä kehittämisprosesseissa.
- hyvinvointitaidot ja positiivinen johtaminen
- yhteisopettajuus ja tiimityöskentely
- opetuksen edellytyksiä tukevat opetusjärjestelyt
- oppilaan psyykkinen oireilu ja käytöksellä reagointi
- kouluun kiinnittyminen ja koulupoissaolot
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, luokanopettaja, erityisopettaja
Merjalla on monipuolinen työkokemus ja verkostot, joita hän hyödyntää inklusiivisen koulun johtamisen ja tuen järjestämisen teemoissa. Hän on kehittänyt useissa kansallisissa ja kansainvälisissä työryhmissä inkluusiota, oppimisen ja koulunkäynnin tukea, opiskeluhuoltoa ja monialaista yhteistyötä. Kouluttajana Merja on innostava, osallistava ja käytännönläheinen. Merjan osaamisaluetta ovat
- tuen sääntely
- oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen
– kunta- ja koulutasolla
– ryhmässä ja oppilaskohtaisesti - konsultoiva työote
- yhteistyön kehittäminen
- sijoitettujen lasten opetuksen järjestäminen
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, lastentarhanopettaja
Teron vahvaa osaamisaluetta ovat autismikirjo ja muut neuropsykiatriset pulmat. Hän pystyy käytännönläheisesti avaamaan, miten tukea opetuksessa ja kuntoutuksessa autismikirjon henkilöitä. Tero kehittää oppimisen tukea mm. hyödyntämällä uutta teknologiaa. Hän on käyttänyt VR-teknologiaa autismikirjon oppilaan apuna ja pystyy avaamaan käytännön esimerkein em. menetelmää.
- autismikirjo
- neuropsykiatriset haasteet
- oppimisen ja koulunkäynnin tuki, kuntoutus
- virtuaalitodellisuus ja 360° kuvaaminen oppilaan tukena
- haastava käyttäytyminen
- sosiaaliset ja tunnetaidot
koulusihteerin tehtävät
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, nepsy-valmentaja, työnohjaaja STOry, fysioterapeutti
Päivillä on laaja ja vahva asiantuntemus autismikirjosta ja Tourettesta sekä myös muusta neuromoninaisuudesta. Autismikirjon ja muiden neuromoninaisten oppilaiden tukemisen ja oppilaskohtaisten tukitoimien suunnittelun Päivi kokee äärimmäisen tärkeäksi. Hän on kokenut puhuja ja esiintyjä ja pystyy avaamaan monipuolisesti mm. autismiystävällistä oppimis- ja toimintaympäristöä tai haastavaksi koettuun käyttäytymiseen, sen ennaltaehkäisyyn ja hallintaan erilaisia keinoja ja ratkaisuja.
- autismikirjo
- Tourette
- neuromoninaisuus
- haastava käyttäytyminen
- sosiaaliset ja tunnetaidot
- työnohjaus
Työnohjaaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, työnohjaaja STOry, nepsy-valmentaja, fysioterapeutti
Olen toiminut opetus-, kasvatus-, sosiaali- ja lastensuojelualalla työnohjaajana vuodesta 2007. Nykyisessä työssäni olen toiminut melkein 30 vuotta ohjaavana opettajana, vahvin osaamisalueeni on autismikirjon asiakkaat ja teemoista haastava käyttäytyminen, strukturointi arjen selkiyttäjänä sekä sosiaalisten ja tunnetaitojen tukeminen.
Työnohjauksessani asiakasryhmien tai teemojen ei kuitenkaan tarvitse liittyä mitenkään näihin teemoihin. Työurani alussa työskentelin neljä vuotta fysioterapeuttina. Työnohjattavana minulla on työyhteisöjä, ryhmiä sekä yksilötyönohjauksia. Pidän hyvin erilaisia työnohjauksia työnohjattavien laatimien tavoitteiden pohjalta: asiakkaitten asioiden case-työnohjauksia, koulutustyönohjauksia ja ratkaisukeskeiseen keskusteluun perustuvia työnohjauksia.
Kouluttaja
ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, varhaiskasvatuksen erityisopettaja, näönkäytön ohjaaja
Päivillä on tietoa sekä vahvaa käytännön kokemusta ja osaamista yksilöllistä oppimisen tukea tarvitsevien lasten ja nuorten opetukseen ja toimintakyvyn huomioimiseen liittyen. Hän osaa avata käytännönläheisesti pedagogisia järjestelyitä sekä oppimisen tukeen liittyviä pedagogisia asiakirjoja ja niiden kirjoittamista sekä niitä ohjaavia juridisia näkökulmia. Hän on toiminta-alueittain järjestettävän opetuksen asiantuntija. Monialainen yhteistyö sekä monitarpeisen oppilaan kehityksen ja oppimisen tukeminen ovat hänen vahvuusalueitaan.
- Toiminta-alueittain järjestettävä opetus
- Esi- ja perusopetuksen järjestäminen oppilaalle, jolla on oppimiskykyyn vaikuttava vamma, sairaus tai toimintakyvyn rajoite
- Näkövammaisen oppilaan opetus ja oppimisen tuki sekä opetuksen järjestäminen
Kouluttaja
ohjaava opettaja, näkövammaisten erityisopettaja, kehitysvammaisten erityisopettaja
Marjalla on osaamista sokeiden ja heikkonäköisten oppilaiden opetuksesta, erityistarpeista, järjestelyistä ja menetelmistä. Marja tarjoaa käytännönläheisen tietopaketin näkövammaisen oppilaan tukeen sekä pedagogisiin prosesseihin ja asiakirjoihin.
- näkövammaisten opetus
- näkövammaisen oppilaan koulunkäynnin tuki
- sokeuteen ja heikkonäköisyyteen liittyvät erityistarpeet, järjestelyt ja menetelmät