Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja

Jukalla on laajaa kokemusta ja osaamista oppimisen tuen järjestämisestä sekä hyvistä toteutuksista ja käytänteistä kouluissa ja kunnissa. Hän pystyy kertomaan osallisuutta edistävistä oppimisympäristöistä ja inklusiivisen koulun eri elementeistä. Jukka hyödyntää aktiivisesti kouluarjessa uutta opetusteknologiaa ja pedagogisia sovelluksia, tekoälyä ja pelillisyyttä. 

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, luokanopettaja, sosiaalipedagogisen hevostoiminnan ohjaaja

Katri pystyy kertomaan haastavasta käyttäytymisestä, sen ennaltaehkäisystä ja hallinnasta. Hän tutustuttaa positiiviseen pedagogiikkaan ja vuorovaikutukseen ja hänellä on hallussaan myös, miten eläinavusteinen toiminta saadaan koulussa käyntiin. 

  • haastava käyttäytyminen 
  • eläinavusteinen opetus 
  • vuorovaikutus 
  • positiivinen pedagogiikka 

Kouluttaja

ohjaava opettaja, KM, erityisluokanopettaja, luokanopettaja

Matilla on käytännön kokemusta ja ammattitaitoa haastavasti käyttäytyvien lasten ja nuorten kanssa toimimisesta. Hän pystyy avaamaan monipuolisesti myös soveltavan liikunnan hyödyntämistä oppilaan oppimisen tueksi toimintakyky huomioiden.  

  • haastava käyttäytyminen 
  • nivelvaiheiden tuki 
  • eriyttäminen ja joustavat opetusjärjestelyt 
  • soveltava liikunta 

Työnohjaaja

rehtori, Valteri Tervaväylä, Oulu

Olen valmistunut johdon työnohjaajaksi vuonna 2012. Koulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri ja psykiatrian erikoissairaanhoitaja. Olen työskennellyt erilaisissa opetusalan johtamistehtävissä viimeiset 11 vuotta. Sitä ennen olen työskennellyt opettajana ammattikorkeakoulussa ja aikuiskoulutuksen puolella sekä  polikliinisessa terapiatyössä.

Olen työnohjannut vuodesta 2012 yksilöitä ja ryhmiä. Työotteeni on aitoon kuulemiseen perustuva ratkaisukeskeisyys.

Työnohjaaja

kuntoutuspäällikkö, Valteri Mäntykangas, Kuopio

Olen koulutukseltani erikoissairaanhoitaja ja terveystieteiden maisteri. Aiemmin olen työskennellyt sairaanhoitajana, hoitotyön opettajana sekä projektipäällikkönä kouluttaen työyhteisöjä laatutyöhön. Siirryin nykyiseen esimiestyöhöni ja erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden pariin vuonna 2003.

Olen toiminut työnohjaajana vuodesta 2009 lähtien kouluissa, päiväkodeissa, perhe- ja palvelukodeissa, terveydenhuollon yksiköissä sekä järjestöissä. Koen tärkeäksi, että pystymme avoimesti puhumaan ja kuuntelemaan sekä jäsentämään asioita. Työyhteisöissä on osaamista, hyviä käytänteitä ja voimavaroja, joiden tiedostaminen ja ryhmätilanteissa jakaminen vievät kuormittavissakin tilanteissa eteenpäin. Oman perustehtävän selkeys tukee osaltaan työhyvinvointia. Toimin työnohjaajana kokemuksellisen oppimisen viitekehyksestä ja käytän sekä ratkaisukeskeisiä että kognitiivisia menetelmiä. Työnohjattavien niin halutessa, työnohjaukseen voidaan liittää mindfulnessin menetelmiä muun muassa itsemyötätuntoon liittyen. Erityisosaamistani on työyhteisösovittelu, jota voidaan käyttää, kun jonkin konfliktin todetaan haittaavan työyhteisön toimintaa merkittävällä tavalla.