Kouluttajat

puheterapeutti, FM
erityisluokanopettaja, KM
lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaaja (LTTO)

Anna-Kaisalla on pitkä kokemus työskentelystä lasten kanssa, jotka tarvitsevat tukea vuorovaikutuksen ja kommunikoinnin osalta. Ryhmämuotoinen oppimista tukeva kuntoutus ja kaikkien lasten osallisuuden tukeminen moniammatillisesti ovat tärkeitä teemoja Anna-Kaisalle. Kaikkea työtä tukee lähiyhteisön ohjaaminen kuntoutuskumppanuuden näkökulmasta.

  • Moniammatillinen yhteistyö ja oppimista tukeva kuntoutus
  • Esteetön vuorovaikutus
  • Puhetta tukeva ja korvaava kommunikointi
  • Kielen ja kommunikoinnin tukeminen
  • Monitarpeisten lasten kuntoutus

Kouluttajat

ohjaava opettaja, varhaiskasvatuksen opettaja, KM, luokanopettaja, erityisopettaja

Mari on kehittänyt aktiivisesti oppimisen tukea ja sen järjestämistä, opiskeluhuoltoa ja monialaista yhteistyötä. Hänellä on vankka kokemus työskentelystä haastavan käytöksen, tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen pulmien kanssa. Marilta löytyy erityisosaamista varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksessa sekä lukion erityisopetuksessa toimimisessa.

  • oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen ja normit
  • koulun inklusiivisen toimintakulttuurin kehittäminen, tiimityö
  • oppilas- ja opiskeluhuolto sekä monialainen yhteistyö
  • haastava käyttäytyminen ja kouluakäymättömyys
  • perhe ja verkostotyö

mm. Pirkanmaa, Kanta-Häme ja Etelä-Pohjanmaa

Kouluttajat

toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija, johtamisen erikoisammattitutkinto

Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa kolmiportaisen tuen järjestämisen asioissa. Mirjamia kiinnostavat lasten ja nuorten sekä perheiden osallisuuden lisääminen, oppilaslähtöisten tukitoimien järjestäminen, sekä psyykkisen ympäristön vaikutus kouluissa oppilaiden hyvinvointiin ja oppimiseen.

  • psyykkiset – ja käyttäytymisen haasteet
  • tukitoimet päiväkoti ja kouluarjessa
  • päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
  • perhe- ja verkostotyö
  • Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat

Kouluttajat

Kaisa on taitava avaamaan, miten tukea puhevammaisen oppilaan koulunkäyntiä hyödyntämällä puhetta tukevia ja korvaavia kommunikoinnin menetelmiä. Hän pystyy esittelemään erilaisten apuvälineiden, kuten toimintataulujen, kommunikointikansioiden ja teknisten apuvälineiden käyttöä vuorovaikutuksen ja osallistumisen tukena. 

  • AAC-menetelmät ja kommunikoinnin tukeminen 
  • kielenkehityksen tukeminen 
  • vaikeat puhevammat