Kouluttajat
Handledande lärare
Ped.mag,. speciallärare, specialklasslärare
Pernilla har erfarenhet av att jobba med elever som reagerar med beteende och med olika neuropsykiatriska funktionsvariationer. Bemötande, känsloreglering och strukturering av undervisningen samt frågor gällande skolfrånvaro hör till hennes expertisområden. Pernilla jobbar lösningsinriktat samt med elevens styrkor och välmående i fokus.
- Barn som reagerar med beteende
- Neuropsykiatriska funktionsvariationer
- Skolfrånvaro
- Socioemotionella färdigheter och känsloreglering
- Flexibla undervisningsarrangemang och strukturering
- Stöd för lärande, pedagogiskt skrivande och pedagogiska dokument
Utbildare
Handledande lärare
Ped.mag,. speciallärare, specialklasslärare
Pernilla har erfarenhet av att jobba med elever som reagerar med beteende och med olika neuropsykiatriska funktionsvariationer. Bemötande, känsloreglering och strukturering av undervisningen samt frågor gällande skolfrånvaro hör till hennes expertisområden. Pernilla jobbar lösningsinriktat samt med elevens styrkor och välmående i fokus.
- Barn som reagerar med beteende
- Neuropsykiatriska funktionsvariationer
- Skolfrånvaro
- Socioemotionella färdigheter och känsloreglering
- Flexibla undervisningsarrangemang och strukturering
- Stöd för lärande, pedagogiskt skrivande och pedagogiska dokument
Kouluttajat
Psykologi, PsM
Valterin lisäksi Helillä on työkokemusta erityisten lasten ja nuorten kanssa toimimisesta terveydenhuollon perustasolta erikoissairaanhoitoon. Heli on perehtynyt työssään erityisesti psyykkisiin ja neuropsykiatrisiin häiriöihin sekä kouluakäymättömyyteen, ja hän tuntee keinot, joilla koulupolkua ja -ympäristöä voidaan mukauttaa erilaiset tarpeet, haasteet ja vahvuudet huomioiden.
Helillä on kokemusta lisäksi oppimisvaikeuksien arvioimisesta ja tukemisesta. Työssään Heli tapaa myös sellaisia lapsia, joilla on aisti-, liikunta- tai kehitysvamma.
- Neuropsykiatriset ja psyykkiset häiriöt
- Neuropsykologinen osaaminen
Kouluttajat
ohjaava opettaja, KM, varhaiserityisopettaja, erityisluokanopettaja, kognitiivinen psykoterapeutti (koulutuksessa)
Sannan toimintatapa perustuu vahvuusperusteiseen ajattelumalliin, positiiviseen pedagogiikkaan ja voimavaralähtöiseen lähestymistapaan sekä ratkaisukeskeisiin käytännön menetelmiin. Sannalla on kokemusta varhaiskasvatuksen kentällä sekä esi- ja perusopetuksessa toimimisesta. Yläkouluikäisten parissa Sanna on opettanut ja ohjannut nuoria, joilla on kielellisiä-, tarkkavaisuus- ja toiminnanohjauksen sekä käytöksen haasteita. Sanna omaa kokemusta ratkaisujen löytämisestä kouluakäymättömyyteen, tunne- ja mielialahaasteisiin ja hyvinvointitaitojen vahvistamiseen.
- kasvun ja oppimisen tuki varhaiskasvatuksessa
- oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen perusopetuksessa
- psyykkisesti oireileva oppilas ja kouluakäymättömyys
- hyvinvointi ja tunnetaidot
Kouluttajat
Kouluttajat
Socionom (YH), Lösningsinriktad neuropsykiatrisk coach
Jenny har arbetat med barn och unga i olika åldrar inom såväl barnskyddet som skolvärlden. Jenny betonar ett anknytningsfokuserat, barncentrerat och lågaffektivt arbetssätt. Hennes särskilda intresseområde är att hitta olika lösningar för att anpassa lärmiljön så att man tillgodoser allas behov. Jenny lägger stor vikt på att förmedla vilken resurs bemötande är för relationsbyggande och en fungerande vardag.
- Npf
- Sociala färdigheter och kommunikation
- Barn som reagerar med beteende
- Sektorsövergripande arbete
Utbildare
Socionom (YH), Lösningsinriktad neuropsykiatrisk coach
Jenny har arbetat med barn och unga i olika åldrar inom såväl barnskyddet som skolvärlden. Jenny betonar ett anknytningsfokuserat, barncentrerat och lågaffektivt arbetssätt. Hennes särskilda intresseområde är att hitta olika lösningar för att anpassa lärmiljön så att man tillgodoser allas behov. Jenny lägger stor vikt på att förmedla vilken resurs bemötande är för relationsbyggande och en fungerande vardag.
- Npf
- Sociala färdigheter och kommunikation
- Barn som reagerar med beteende
- Sektorsövergripande arbete
Kouluttajat
ohjaava opettaja, varhaiskasvatuksen opettaja, KM, luokanopettaja, erityisopettaja
Mari on kehittänyt aktiivisesti oppimisen tukea ja sen järjestämistä, opiskeluhuoltoa ja monialaista yhteistyötä. Hänellä on vankka kokemus työskentelystä haastavan käytöksen, tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen pulmien kanssa. Marilta löytyy erityisosaamista varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksessa sekä lukion erityisopetuksessa toimimisessa.
- oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestäminen ja normit
- koulun inklusiivisen toimintakulttuurin kehittäminen, tiimityö
- oppilas- ja opiskeluhuolto sekä monialainen yhteistyö
- haastava käyttäytyminen ja kouluakäymättömyys
- perhe ja verkostotyö
mm. Pirkanmaa, Kanta-Häme ja Etelä-Pohjanmaa
Kouluttajat
toimintaterapeutti YAMK, varhaiskasvatuksen opettaja, sote-alan kliininen asiantuntija, johtamisen erikoisammattitutkinto
Mirjami on monialaisen verkostotyön osaaja, jolla on runsaasti kokemusta kuntoutuksen ja opetuksen yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kouluissa kolmiportaisen tuen järjestämisen asioissa. Mirjamia kiinnostavat lasten ja nuorten sekä perheiden osallisuuden lisääminen, oppilaslähtöisten tukitoimien järjestäminen, sekä psyykkisen ympäristön vaikutus kouluissa oppilaiden hyvinvointiin ja oppimiseen.
- psyykkiset – ja käyttäytymisen haasteet
- tukitoimet päiväkoti ja kouluarjessa
- päiväkodin ja koulun toimintakulttuuri
- perhe- ja verkostotyö
- Resetti-ryhmätoiminta ja perheluokat